Selecteer een pagina

Met alleen iets creëren, ben je er natuurlijk nog niet. Het is zoiets als een winkel openen, en vervolgens wachten tot er klanten komen.


Dit ziet er natuurlijk wel gezellig uit, maar hoe weten anderen nu dat jij deze winkel hebt? Hoe komt men erachter wat jij te bieden hebt? Of iets te koop hebt?

Strategie
Je zult een strategie moeten hanteren, wil je werkelijk succesvol worden. Een strategie welke bestaat uit marketing elementen (hoe verkoop je jezelf of je produkt)  en uit PR elementen (hoe profileer ik mezelf)Ik geef je de tools om je te gaan profileren, on-line. Dat wil niet zeggen dat je uitsluitend achter je computer moet blijven zitten. ‘live’ contacten, elkaar leren kennen, blijven  noodzakelijk!

De strategie die ik je geef, is een aanvulling op de huidige technieken.Je zult dus de boer op moeten, zowel off-line als on-line en laten zien wat jouw waar is.

Waarom zou je je gaan profileren?
Internet heeft de wereld veranderd. Je ziet nu dat geïnteresseerden via Google opzoeken wie jij bent en wat je doet. Kan men jou niet vinden, dan “besta je niet”.
Dus jezelf profileren is een must geworden, als je werk of klanten wilt.

Waarom als expert?
Iedereen heeft een gebied waar hij/zij veel ervaring in heeft. Ook jij. Ervaring in het werk wat je gedaan hebt, ervaring in de kennis die je opgebouwd hebt, of gewoon,simpelweg, levenservaring.
Misschien wel in het omgaan met pubers. Of in het inschatten van complexe situaties, of weet je hoe jij het beste in een team functioneert. Vaak is het een onderwerp, wat jij zó vanzelfsprekend vindt, dat je dat zelf niet ziet.
Als je het niet goed weet, vraag jezelf eens af met welke vragen anderen bij jou komen?
Die deskundigheid mag gezien worden!

Hoe ga je je profileren?
Nu gaat het erom, bij on-line profileren, dat halfslachtig niet werkt. Hoe duidelijker jij bent, hoe beter jij blijft ‘hangen’ in het geheugen van anderen. Durf jij je te profileren als expert?

3 Vragen voor jouw stappenplan:

  1. Met welke deskundigheid wil jij je profileren?
  2. Kan jij je voorstellen dat er mensen geïnteresseerd zijn in jouw kennis?
  3. Wat betekent het woord “expert” voor jou?

© 2014 Lau Loopbaanadvies, All rights reserved.

 
Blijf geïnspireerd  en doe mee.  Vind inspiratie en plaats jouw ideeën, informatie en tips in de Linkedingroep Creëer je eigen werk

Xx,

 

Willemijn Lau

P.s. Zou je dolgraag je talenten willen inzetten en daarmee je inkomen verdienen? Onderzoek dan eerst eens wat jou tegenhoudt. Want als je je daar eenmaal bewust van bent, dan kan je er wat aan doen. In dit gratis e-book over je ondernemerschapsblokkades laat ik je kennismaken met 7 veelvoorkomende blokkades en geef ik je meteen een aantal tips hoe je deze kunt opruimen, zodat je alle vrijheid krijgt om jouw plannen te realiseren!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.