Selecteer een pagina

Linkedin

Op Linkedin (en alle sociale media) kun je allerlei berichten plaatsen en delen. Tenminste, als je actief met sociale media aan de slag wilt. Je kunt natuurlijk Linkedin als een verlengde zien van je CV, je profiel invullen en verder er niets meer aan doen. Helaas laat je dan wel een grote kans lopen om gevonden te worden.

Waarom Sociale Media gebruiken?

Want, of je nu een werkgever, een opdrachtgever of een klant zoekt, je kunt sociale media heel goed inzetten om zichtbaar te worden en je netwerk te vergroten.

Er zijn allerlei manieren om jezelf te promoten, en daar vertel ik je de komende weken over. In deze blog vertel ik je iets over het promoten van jezelf op Linkedin.

Wat is je doel van deze promotie?

Wat allereerst nodig is, is dat je bewust wordt van je doel: Waarom wil je gepromoot worden? En wat wil je bereiken met je promotie?

Ik ben zelfstandig ondernemer en ik heb nagedacht over hoe ik de sociale media gebruik. Een deel van de berichten is gewoon bedoeld als uitwisseling, contact met mijn volgers. Een ander deel van de berichten heeft als doel mensen naar mijn website te krijgen, om te laten zien wat ik te bieden heb.  En maar een klein deel van de berichten is gericht op klanten.

Voor een werkzoekende is dat nog best een lastige vraag. Wat zou jouw doel zijn om jezelf te promoten?

Drie invalshoeken:

Je kunt zeggen: mijn doel met deze promotie is een baan. Dan moet je ervoor zorgen dat op je kaartje duidelijk is wát je precies zoekt. Welke regio, welke omgeving.

Je kunt ook zeggen: mijn doel is meer connecties. Dat je je netwerk wilt vergroten. Bijvoorbeeld uit een branche waarin jij werkzaam wilt zijn. Of een bepaalde beroepsgroep.

Een ander doel kan zijn: informeren. Bijvoorbeeld over jouw deskundigheid. Dat je een blog promoot. Over een bepaald initiatief waar je aan mee werkt. (en dat je daarmee ook je netwerk vergroot)

Je Linkedinprofiel is je website

Als je nog geen website hebt, kun je ook heel goed  je Linkedinprofiel gebruiken.

Zorg dus, voordat je actief aan de slag gaat met je promotie, dat je Linkedinprofiel goed in orde is. Een duidelijke samenvatting waarin je beschrijft wat je te bieden hebt en hoe iemand contact met je op kan nemen. Opleiding en werkervaring volledig ingevuld. Vrijwilligerswerk. Aanvullende zaken. En dat je eventuele blogs of resultaten van projecten laat zien. Met plaatjes, video’s etc.

Neem dus even de tijd voor jezelf om te bedenken wat jou doel is.

 

Ken jij nog andere promotiedoelen?
Ik hoor graag van je,

Xx,

 

Willemijn Lau

P.s. Zou je dolgraag je talenten willen inzetten en daarmee je inkomen verdienen? Onderzoek dan eerst eens wat jou tegenhoudt. Want als je je daar eenmaal bewust van bent, dan kan je er wat aan doen. In dit gratis e-book over je ondernemerschapsblokkades laat ik je kennismaken met 7 veelvoorkomende blokkades en geef ik je meteen een aantal tips hoe je deze kunt opruimen, zodat je alle vrijheid krijgt om jouw plannen te realiseren!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.